Detta händer v36 2024

Denna veckan börjar vi med bibelstudium igen från och med torsdag kl.19 i kyrkans övre café, alla som vill är varmt välkomna!

På söndag under mässan välkomnas nya medlemmar till vår församling, vilken glädje!

Efter mässan kommer vi även ha ett föreningsmöte där vi vill lyft det goda som sker i vår församling samt informerar om vad som är på gång. Det vore så glädjande om vi är många som samlas.

Alpha – hela kursen startar torsdagen den 10/10 kl.19.00.

Anmälan sker till Olof Schelin på mail eller sms.

Känner du någon som funderar över vad meningen med livet är? frågor om Jesus och Kristen tro? tips dem om alpha kursen, första gången den 10/10 är “prova på”.

Sedan efter det anmäler man sig för hela kursen.

Kostnad för hela kurser är 300 kr och då ingår mat och Alpha material.

Detta händer under vecka i Möllebackskyrkan

Tisdag 09:30 – Veckomässa, kaffe och samtal efteråt

Tisdag 12:00 Tidebön (växel bön från psaltaren) man är sedan välkommen att stanna och äta fram till kl.13.

Onsdag 12:00 – Lunch bön – en laddningsstation mitt i veckan, tag med din matlåda för äta och be tillsammans med andra.

Torsdag 10:00 – Bönestund

Torsdag 12:00 – Tidebön (växel bön från psaltaren) man är sedan välkommen att stanna och äta fram till kl.13.

Torsdag 19:00 – Bibelstudium Matteus-evangeliet kapitel 6.

Tag med din bibel och delta i givande samtal och förundras över Guds ord när vi tillsammans begrundar dess innehåll och betydelse. Inga förkunskaper behövs, alla är välkomna!

Fredag 12:00Tidebön (växel bön från psaltaren) man är sedan välkommen att stanna och äta fram till kl.13.

Söndag 10:00 – Mässa

Ett är nödvändigt – tro på Jesus”

Liturg/predikan – Olof Schelin

Lovsång – Sandra Åhman