Detta händer v41 : 2024

Nästa söndag firar vi tacksägelsedagen. En dag då vi får uttrycka vår tacksamhet till Herren som har gett sitt allt för oss, ja till och med sitt eget liv. En glädjens dag där vi alla helt frivilligt inbjuds att ta med en gåva och lägga fram vid altaret innan gudstjänsten. En symbol för din vår tacksägelse.

Förslagsvis: Blombukett (köpt eller egen plockad), korg med frukt/grönsaker, hembakat bröd, sylt, o.s.v.

OBS! det är helt frivilligt och förslagen ovan är bara exempel, man är fri att ta med vad man vill som gåva.

Alpha kursen börjar på torsdag denna veckan!

Vi har 18 personer anmälda till kursen, be gärna för alla deltagare och för oss som leder kursen.

Låt oss som församling be att Guds vilja får ske och att människor får sina liv frälsta och förvandlade av Jesus.Detta händer under veckan i vår församling

Tisdag 09:30 – Morgonmässa

Fika och samtal efteråt

Tisdag 12:00 – Tidebön

Torsdag kl.10 – Bönestund

Torsdag 12:00 – Tidebön

Fredag 12:00 – Tidebön

Lördag – Konferens riktad i Hässleholm

Söndag kl.10 Tacksägelsegudstjänst

Predikan – Olof Schelin

Värd grupp 3

Efter Gudstjänsten har vi auktion med gåvorna som tagits med och framburits till altaret.

Pengarna för auktionen går till missionen för Guds rike i vår stad.

I Kristus

/Olof Schelin